الاثنين، ٢٨ مايو ٢٠٠٧

الاجازة جت

انتهى العام الدراسي والاجازة جت..اهئ اهئ
ايوة دة انا باعيط
انتو عارفين يعني اية الاجازة جت؟
يعني قنبلة هاتضرب في البيت وفي دماغي!!!!
صحيح الدراسة كان فيها صحيان بدري ومذاكرة
بس دة اهون من اللي بيحصل في الاجازة
نبدأ من الاول:
انا عندي ثلاث اطفال
الشينيور 9 سنوات *لما بيكون عاوز حاجة بيفضل يزن ويخرم دماغي *
الرايقة 6 سنوات *بطيئة وكسلانة شوية*
الجبارة 3 سنوات *قوية ومفترية*
تخيلوا يوم طويل عريض مع الشينيور والرايقة والجبارة ومش هاجيب سيرة
الزغلول الكبير(باباهم )منعا للمشاكل (اصلة ديمقراطي ذي حكومتنا)م
انا عارفة ان الاولاد دول نعمة وبأحمد ربنا عليها
وعارفة ان في ناس مش طايلة ظفر عيل وربنا يخليهم ليا
بس في الاخر انا انسانة من لحم ودم يعني بيجي عليا وقت بأكون مش طايقة نفسي حتى
ومن حقي اني اقعد شوية في هدوء وماحدش يطلب مني اي حاجة ولو ساعة في اليوم
ليا زوجة عمّ كانت عاملة يوم في الاسبوع لنفسها وبس
يعني تروح النادي وماتعملش اي حاجة لاي حد ولا حتى الاكل
كنت زمان بقول دة طمع يعني اية يوم لنفسها؟!بس دلوقت بقى ليا رأي تاني.
دة حتى القاعدة على الكمبيوتر
بخناقة مع الشينيور اللى عاوز يلعب
وزعيق مع الرايقة اللي الدور عليها في اللعب
وعياط من الجبارة اللي عاوزة تتفرج على سي دي عالم سمسم
لأ وكمان بيت الراحة اللي هو اسمة بيت الراحة مابيبقاش في راحة
لو دخلتة وقفلت الباب (عادي يعني كل الناس لازم تقفل الباب)م
تيجي الجبارة وتخبط
الجبارة:ماما افتحي انا عاوزة اعمل بي بيّ
انا:روحي الحمام التاني
الجبارة:لأ انا عاوزة اعمل في الحمام دة
وطبعا لو مافتحتش في اسرع وقت يبقى غرقنا والحمد لله
بقول اية
كفاية كدة اهو فضفضت شوية وخلاص

هناك ١٥ تعليقًا:

سندباد يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههههه
والله ضحكتيني من قلبي رغم اني مش عايز اضحك ربنا يخليهم ليكي ويتربوا في عزك احنا لينا مين غيركم يستحملنا ويشلينا ماهو برضه الزغلول الكبير بيطلع وبيشتغل ربنا يخليكم لبعض
تحياتي
علي فكرة انا صاحب اول تعليق

الدرويش المرووش يقول...

هى الظاهر بقت موضه
قصدى إن الناس بقت تشتكى حياتها على الإنترنت
و بقت البلوجز عامله زى حوش القرافه
و هاتك يا تعديد و يا سبعى يا جملى

خليكوا جد شويه و ما تاخدوش الموضوع بسطحيه

و ركزوا على مواضيع تهم الناس

---------------------
ملحوظه
----------------------

على فكرة يا شاهى
بعد ما تخلصى حموم العيال
إعمليلى كوباية نسكافيه باللبن

بكرة تشوفى الديموقراطيه
إن ما قلبتلك على كمال الشاذلى مابقاش أنا

shahy يقول...

ربنا يسعدك يا سندباد
ويخليك صابر وراضي ومرتاح
ويشرفني انك اول تعليق
.........
زوجي الغالي ابو الدراويش
ركز انت يا فالح على مواضيع تهم الناس وورينا شطارتك
المواضيع دي انا سيباها للناس اللي عندهم خبرة يتكلموا فيها
اما انا هاكتب اللي على مزاجي واللي يهمني والمواضيع التانية تعرفها من عند جبهة التهييس


ملحوظة

قوم اعمل لنفسك النسكافية
مادام بقى فيها كمال الشاذلي

Mirage يقول...

هاهاهاهاهاها

هو مفيش مشكلة انك تفضفضى
بس من غير متغرقينا معاكى

غير معرف يقول...

الاول ربنا يقويكي علي حبايبك الصغيرين ,بس بردوا لازم يكون ليكي وقت خاص بيكي انتي و ابو الدراويش
ملحوظه : ازاي ابو الدراويش و هو بيشجع الاهلي هو مش عارف الاسماعيلي بيعمل ايه في الاهلي :) ( اصل انا بموت في الاسماعيلي) .
الاولاد نعمه مايحسش بقيمتها الا المحروم منها وهي دي سنة الحياه

shahy يقول...

mirage
مفيش حد بيغرق غيري لألأ انا والسجادة والهدوم اللي لبساها طبعا
وخد عندك بقى تل هائل من الغسيل
واغسلي يا غسالة وانشري يا شاهي

نورتني وشرفتني وياريت تعمل بنصحتي اللي قلتها لك في مدونتك
...........

استاذ احمد
منور يا باشا
انا رديت على سؤالك هناك عندك

اما بالنسبة لللاسماعيلي فهو مابتشطرش غير على الاهلي

اما عن وقتي الخاص مع ابو الدراويش ايوة بيحصل وان شاء الله ناويين نرمي العيال عند ماما ونسافر يومين في اي مكان بعيد بعيد وحدينا

سلام

Doba يقول...

قلبى معاكى والله وحاسه باللى انتى فيه
انا عندى كتكوت صغنن ومطلع عينى.....اللى عنده شينيور ورايقة وجبارة يبقى العوض على عقله خلالالالالالالالالالالالالالاص

تحياتى ولنا لقاءات أخرى مع فضفضات تانية ولا تتنازلى ابدا عن ساعة لوحدك

تحياتى.......هبة

shahy يقول...

شكرا ياهبة
انتي بتقولي فيها انا ساعات كتير باحس اني اتجننت


ربنا يخليلك الكتكوت بتاعك ويديلك الصحة وتجيبيلة كتاكيت يلعبوا معاة
وساعتها مش عينك بس اللي هاتطلع لأ
دة عينك وودنك وشعرك كمان واحتمال مناخيرك بس دي لسة فيها كلام
بس انتي شدي حيلك كدة واتكلي على الله وانتي هاتشوفي احلى ايام


سلام

Tamer Nabil Moussa يقول...

تعرفى ان اللى انت فية دة متعة بس انتى مش وخدة بالك لانها تتكرر امامك على طول ادامك

ياستى يارب ما كمان تجيبى ليهم نونة وفريدة ومصطفى وست ابوهم وام الهنى

الاطفال احباب الله

تحياتى

shahy يقول...

شكرا يا استاذ تامر على مرورك

اما بخصوص نونة وفريدة ومصطفى وست ابوهم وام الهبى

دول تشد حيلك وتجبهم انت

قصدي يعني المودام

وان شاء الله اكون لسة عايشة واشوفك عامل ازاي هاهاهاها


انا عارفة ان دي متعة بس انت عارف ساعات من كتر التعب بانهار

والواد شينيور كمان بقى متعب قوي وكل كلمة اقولها يبقى عايز يعرف لية وعلشان اية ولما يبقى اية هايحصل اية

يعني سن الاسئلة الكتيرررررة


وكفاية عليك كدة قلبت دماغك معلش


سلااااااام

Ehab يقول...

ههههههههههههههههههههه
والله انتوا طمنتوني انتي وابو الدراويش انا كنت بحسب ان بعد الجواز الواحده بتفقد كل الروح الساخره اللي عندها والراجل بيكون روحه الساخره من كتر ياسه والمشاكل دماغه بتضرب
ربنا يسعدكوا ويفقكوا بس انا ليه ملاحظه
لااااااااااااااااازم تعمليله النسكافيه لحسن يروح يشربه على القهوه وبعدين لو العيال اللي مغرقينكم دول ابقى هاتيلهم بامبرز وقعديهم بيه في البيت
هههههههههههههههههه
سلااااااااااااااااام

Ehab يقول...

آه صحيح انتي كنتي عايزه تعرفي حكاية الجامعه بتاعتي انا وميراج اللي دوبه عايزه تبلغ عنها دي
كل الحكايه ان انا وميراج عندنا جزء مشترك بنحب نتكلم فيه عن الرومانسيه بس بصراخه شويه وقررنا ان احنا نعمل جامعه خاصه نعلم الناس فيها حاجات رومانسيه من واقع خبرتنا الواااااااااااااااااااااااسعه
-قال يعني مقطعين السمكه ولا مؤاخذه ديلها-بس
سلاااااااااااام

خيرالدين يقول...

طبعا انت زهقتى من حياة الهدوء ونفسك تجربى الازعاج
ربنا يخليهم

دينا فهمي يقول...

(:
ربنا يخليهم لك يا رب

الطائر الحزين يقول...

طيب انتم عندكم حمامين ربنا يزدكم ويبارك
اللى عندة حمام وحد يتصرف ازاى
يا اخوانا اللى يدور على شقة بعد كدة لازم يكون فيها 3 حمامات على الاقل
تحياتى