الأحد، ٩ سبتمبر ٢٠٠٧

شكر وتقدير

السلام عليكم
بما ان معظم الناس فهمت البوست اللي فات غلط
واولهم الدرويش المرووش زوجي العزيز
قررت اني اكتب بوست تاني
واللي شجعني على كدة الحديث التالي اللي دار بيني وبين
ابو الدراويش لما كان لسة جاي من الشغل
انا : عامل اية ياحبيبي
هو :الحمد لله
انا : كيف كان يومك ؟ ـ شوفتوا اللغة العربية !لغتنا الجميلة ـ
هو :كويس الحمد لله والناس مبسوطين وبيشكروا فيا
انا : طبعا يا حبيبي اصل انت مفيش حد يعرفك وما يشكرش فيك ابدا
ـ على فكرة دي الحقيقة انا مش بجاملة هو فعلاانسان محبوب جدا ـ
هو : ايوة في
انا : ومين دة بقى ان شاء الله ؟
هو : انتي
ان ان اااااان دي موسيقى تصويرية
انا : يا نهار ملون انا بذمتك انا مش بشكر فيك
طيب ليك عليا ياسيدي ارزعك بوست كلة شكر
وبناء على ذلك قررت اني اكتب لكم
انا بحب الدرويش وبشكرة جدا على الحاجات الحلوة اللي بيعملها علشاني
واشكرة كمان علشان بيفتكرني في كل مرة بيسافر فيها وبيجيب لي
الشيكولاتة البيضاء اللي بحبها
هما صحيح العيال بيشاركوني فيها بس انا بخبي اللي بقدرعلية
وربنا يسامحني بقى اصلهم بياكلوا الشيكولاتة التانية عادي
وانا مش باكل غير البيضاء
يوة خرجنا عن موضوع الشكر
لأ بجد يا جماعة انا هازعل قوي لو كان دة احساسة فعلا
بس هو اكيد كان بيهزر صح
وبعدين شكري لة بيبقى في تصرفاتي يعني اهتمامي بية
حرصي على انة يكون دايما مرتاح ....يعني وحاجات تاني كتير قوي
مش لازم اقعد اقولة ياسبعي يا مستتني يا مهنيني والكلام دة
والا انتم رأيكم اية ؟

هناك ٢١ تعليقًا:

الدرويش المرووش يقول...

شاهى
الأخت الحبيبه الحلوه المحلوبه
إيه النظام
إحنا هانلسع ولا إيه

طبعا كنت بأهزر
هو فيه حد فى الدنيا دى مقدرنى و مدعمنى و بيفهمنى و يحبنى زيك يا جميل

لأ طبعا

ده أنا دايما أقولك ربنا يديكى الصحه و يقويكى علينا

أنا بس نفسى
لو كنتى صحيح بتحبينى
على رأى محمد منير

تقوليلى و تصارحينى
بدون زعل ولا حساسيات ولا حزازيات

أبوس إيدك

حسنى عبد ربه هايروح الأهلى ولا لأ

Doba يقول...

الله الله الله الله
ده بوست حب وتقدير والاخ ابو الدراويش هنا بيرد بحب تقدير برده

يعنى انتو الاتنين بتحبو بعض وبتقدر بعض وبتخافو على زعل بعض - يبقى يا داخل بين البصلة وقشرتها....وكملو انتو بقى

اعتقد ان كل واحد يدخل هنا يرمى السلام ويبقى السلام ختام

كل سنة وانتو طيبين ومتهنيين وسعدا وبتحبو بعض دايما يارب ورمضان كريم

تحياتى وسلامى
هبة

Yahia يقول...

الحمد لله انا اول تعليق (طبعا زوجك ميتحسبش عشان عارف انك حطيتي بوست جديد ومراتي برده متتحسبش عشان مراتي وبلطجه) كلام جميل قوي بس في حكمه بقوله دايما وصعب تنفذها بس لو حصل الدنيا هتبقى فل الفل (تحب زوجتي ان أعاملها كملكه واشعرها بذلك وأحب أن تعاملني كطفل ولا تشعرني بذلك) طبعا لو شرحت المضامين والمفاهيم خلف الكلام ده هحتاج لصفحتين على الأقل. المهم ربنا يسعدكم ويكملكم على خير

تحياتي

mraghy يقول...

طبعا انتي عندك حق ان الشكر هايبان في تصرفاتك و اهتمامك بيه
بس ايه المشكله يعني لو اديتيه كلمتين شكر يرفعوا روحه المعدنيه
ماهو انتو كمان يا ستات بتحبوا من وقت للتاني كلمتين حلوين
مستخسره في الراجل الطيب ده كلمتين
تصدقي دي انانيه

عموما
كل سنه و انتو طيبين

و ابقي اعملي حسابي لو سمحتي في حتة شيكولاته بيضا

Ehab يقول...

طيب انا هاقول ايه دلوقتي يعني
ده انا حاسس اني في حديقة والعصافير طايره حوالينا
الراجل مقدر وعارف انك بتقدريه بس هو كان بيعاكسك بكلمتين مش تروحي تسيحيله كده
هههههههههههههه
عموما ربنا يسعدكم ويا خساره ملحقتش اهدي النفوس
سلااااااااااااااااااااااامد
ويا سلام يحي وهبه معلقين كمان ده جنينة ايه دي اللي كلها متزوجون ما علينا عقبالنا يارب

Ehab يقول...

طيب انا هاقول ايه دلوقتي يعني
ده انا حاسس اني في حديقة والعصافير طايره حوالينا
الراجل مقدر وعارف انك بتقدريه بس هو كان بيعاكسك بكلمتين مش تروحي تسيحيله كده
هههههههههههههه
عموما ربنا يسعدكم ويا خساره ملحقتش اهدي النفوس
سلااااااااااااااااااااااامد
ويا سلام يحي وهبه معلقين كمان ده جنينة ايه دي اللي كلها متزوجون ما علينا عقبالنا يارب

3abdo me7tas يقول...

ايه يا شاهى
أبو الدراويش بيقولك يا أختى الحبيبة
ايه اللى حصل يا عم الدروييش
المفروض كلمه حب كده ولا حاجه مش أختى
البنية بتقول انها بتحبك يا جدع وانت برضه مصمم انك تقولخها يا أختى

وبعدين فى الكورة اللى لحست دماغك دى يا عم
انا قلت بقى هتقولها فى الآخر انها تصارحك بحاجه مهمه بقى آلاقيك بتقول حسنى عبدربه لا حول ولا قوة الا بالله

خير خير
ربنا يخليكو لبعض يا رب ويوفقكو

truelove يقول...

شاااااااهي حبيبتي وروح قلبي والحاجات الباقية انتي عارفاها بصي ياستو انا على الرغم من ان الشكر بيكون بالتصرفات وبالاهتمام بس صدقيني الكلمة برضه ليها مفعوووووووووول السحر والا مكنش الرسول الكريم قالنا فيما معناه " من احب شخص فاليخبره " الافعال مبتخنيش عن الكلام زي ما النية مش بتغني عن العمل الصالح تحياتي ليكي ولزوجك ولااولادك وملى الله حياتك سعادة وهدوء وسرور وراحة بال يارب

Desert cat يقول...

طيب يا شاهىا
ربنا يديم الحب والمودة بينكو
ويزيد كمان وكماااااااااان يارب
ويبعد عنكو عيون اللى ما يستموا الحساد يعنى
دعوة وليه ساعه عصرية
ايدك على ربع جنيه بقا علشان الدعوة

shahy يقول...

الدرويش المرووش

الاخت

يالهوي امال التلات عيال دول اية؟

الحمد لله انك كنت بتهزر
طيب لزمتها اية انك توقع قلبي

ايوة حلوين قوي البقين دول الله اعد يا استاذ استمر استمر

الحقوني ياناس
الراجل دة هايجنني
حسني عبد ربة اية دلوقت طيب اعمل اية في الكورة

يعني ياربي اي حد ممكن يتجوز تلاتة على مراتة انا جوزي متجوز الحداشر لاعب والاحتياطي والمدرب والجهاز الفني فوق البيعة
يارب رحمتك

.................

دوبة

هبة الجميلة ربنا يخليكي ليا وليحيى ويوسف

احنا وانتي ان شاء الله

وانتي طيبة

..............

استاذ يحيى

هما الحبايب بيعلقوا ورا بعض ماشاء الله

ههههههههه

صح اول تعليق ومش هاقول حاجة تاني علشان هبة مش تقطعني

حكمة جميلة وصعبة بس فيها المفيد

الله يبارك فيك ويسعدك يارب


................


mraghy


ايوة احنا الستات بنحب كلمة حلوة لاننا حنينين واي كلمة بسيطة ممكن تسعدنا جدا
وبعدين احنا كلامنا كلة حلو هههههههه
ولو قلت للراجل كلمة حلوة هايقولك
اية دة من امتى ولازم يتريق شوية وبعدين يبقى يصلح الموقف
طبعا مش كل الرجالة
وفي رجالة بقى بتبقى بعيد عنك زي الطوبة مفيش حاجة بتأثر فية

لأ مش مصدقة ان دي انانية
خلي بالك الرجالة كلهم فيهم نسبة انانية بس بتختلف من شخص لأخر


لما يجيب شيكولاتة تاني هاعمل حسابك انت ودوبة ان شاء الله

shahy يقول...

الشنكوتي الكبير

صو صو صو

بغ بغ بغ


دي عصافير وبغبغنات

وعين الحسود فيها عود

دة نق بالجملة بقى

عقبالك يا سيدي لما نشوف هاتعمل اية بس ابقى عرفنا على بتوع شبرا علشان نبقى نسألهم عنك هههههههه

انت معرفتش تهدي النفوس بس انا بقى هاقدر بس اشوف بنات شبرا هههههههه

ربنا يكرمك ويقرب لك البعيد

..................

الشنكوتي الكبير


تااااااااااني

اقرا ردي مرتين اشمعنى انا قريت تعليقك مرتين


...................


عبدة محتاس


اخيرا
شرفت

شوفت يا عبدة يا اخويا حسني عبد ربة بيعمل فيا اية
هو لو يروح الاهلي ونخلص وانا ارتاح

ربنا يسعدك


.................


truelove


طيب يا هبة انا هاعمل زي النبي صلى الله علية وسلم ما بيقول

انا بحبك في الله

ربنا مايحرمنيش من دعواتك الحلوة ابدا ابدا

.................


desert cat


ربع جنية بس

دة انتي متواضعة خالص

الدعوة دي بأكتر من مليون جنية

نورتيني

محمد مارو يقول...

الله يخليكى يا مدام شاهى بئى تعزمينى مرة ع شكولاته بيضاء
و لا اقول لك اذا كنتى بتخبيها من العيال هتجيبى لى انا ؟
ع العموم ربنا يديم الحب بينك و بين ابو الدراويش المروش

غير معرف يقول...

دعوة حلوة من ايامنا الحلوة ربنا يحلي ايامك ياشوشو انتي وابو الدارويش

تحياتي

احساس لسه حى يقول...

عزيزتى
هو قطع علينا التعليقات وبوظها لما رد وقال بهزر
مدناش فرصه نوسوس فى دماغك
وكله باللى يقدروا عليه
اللى يقلك اكيد بدل قال كده بيعرف واحده تانى
ولا ممكن حد يقول ده بيتقل عليكى عوزك تدلعيه
واللى تقولك انتى تعديله كام مره شكرتى فيه ويشوف ويحسب
واللى بقه عوزها دمار
وتقولك قوليله اشكر فيك على ايه
يالى معملتليش كذا وطلبت منك كذا ونسيت وافرشيله الملايه بقه
وقوليله حسنى مش هيروح الاهلى خلاص
كل سنة وانتى طيبة
سلام

Mohamed Hesham Safa يقول...

???

حسام مراد يقول...

بعد السلام والتحيه
وبنداء بالكلام
الاول كل سنه وانتم طيبيبن ورمضان كريم
والثانى
ويا رب يديم الحب والموده اللى بينكم

ورمضان كريم

سندباد يقول...

ربنا يخليكم لبعض
كل سنة وانتي طيبة
معلش اعذريني علي تقصيري
تحياتي

Ehab يقول...

نبأ هاااااام
هبه اختي هتنشر اول كتاب ليها في الأسواق يا ناس
والمفاجأه ان الكتاب هو السلسله اللي كانت بتنشرها في مجلة بص وطل
يوميات اتنين مخطوبين "عمر و ساره"
الموقع بتاع بص وطل نشر الخبر وحاطين الصوره وهي بتمضي العقد
استعدوا عشان تشتروا الكتاب
اهم حاجه ان الكتاب فيه بس اللي هي كتبته مش اللي الناس كتبوه
لأن الفكره ناس حاولت تستغلها وتكتب فيها اللي على مزاجهم

صدقوني هتعجبكم قوي
وممكن تقرأو ا الأجزاء الأولى من ارشيف مجلة بص وطل
والحاضر يعلم الغايب والغايب يسأل الحاضر
سلاااااااااااااااااااااااااام

غير معرف يقول...

ياجماعه كده هتيتحسدوا
ياناس ياشر كفايه أرر

سلامي ليكي انتي و ابو الدراويش وبجد يارب بحق شهر رمضان يعود عليكم الايام بخير

3abdo me7tas يقول...

الو الو
محدش هنا ولا ايه
يا ناس يا اللى هنا
ايه العنكبوت ده
تانى
عنكبوت تانى يا شاهى
عايزين حد يرد علينا يا بشر
طيب انا هاخد عنكبوتين كده ولا حاجه ابيعهم واجيب سجارتين فرت بقى
:P
طمنينا عليكم يا أهل الدار

سندباد يقول...

جيت اطمن عليكي
تحياتي